Február 28-án, helyi idő szerint 6 óra 20 perckor Whittier külváros presbiteriánus kórházában 63 éves korában elhunyt Boyd Coddington, a hot-rod szubkultúra egyik utolsó ikonikus alakja.
Halálának oka egyelőre nem ismert, de az utóbbi időben egészségügyi problémákkal küszködött. Coddington, akit az utóbbi időben az „American Hot Rod” című nagysikerű és sokak szerint túlzó valóságshow-ban láthattunk, 13 éves korában kezdte az autóépítést. Volt benzinkutas Utahban és munkás Disneylandben. Napközben dolgozott, éjszaka épített.
Autói hamarosan megmozgatták a dél-kaliforniai állóvizet és megmutatták a kiutat az uniformizálódó hot- és street-rod kultúrának. Karrierje meredeken ívelt felfelé, kitűnő, néha meghökkentő ötletei és precíz, mindenre kiterjedő munkája rövid idő alatt a legelismertebb autóépítők közé katapultálták.
A hobbiból üzlet lett, Coddingtonból pedig nagyon kemény üzletember, de ez zsenialitásán mit sem változtatott, hiszen legszebb munkái ezekben az időkben készültek. Közülük is magasan kiemelkedik a Billy Gibbons (a ZZ Top gitárosa) számára készült, 1950-es Cadillac alapjaira épült Cadzilla, amit minden idők legszebb rodjának tartanak.
Coddington volt többek között az első, aki az Egyesült Államokban saját márkanéven (Boyd Wheels) kezdett egyedi felniket forgalmazni 2000 dollár körüli áron, ami rettentően merész lépésnek tűnt, de az idő őt igazolta. Csak a legjobb szakemberekkel vette körül magát, hiszen Jesse James vagy Chip Foose is nála kezdék karrierjüket.
Autóiban tökéletesen ötvözte a múlt legjavát a jövő formáival és kompromisszummentes volt nemcsak munkatársaival, hanem elsősorban magával szemben is. „A modern kor George Barrise volt – mondta Dick Messer, a Los Angeles-i Petersen Automotive Museum vezetője. – Olyan dolgokat tett a hot-rodokkal és customokkal, amilyeneket előtte senki. És mindezek mellett úgy épített, hogy autói mindvégig használhatóak, vezethetőek maradtak.”
Kétszer nyerte el a Daimler-Chrysler Design Excellence Awardot és tagja volt a Grand National Roadster Show Hall of Fame-nek, valamint a National Rod&Custom Museum Hall of Fame-nek is.
Kritikusai mindig is voltak, amit Boyd Coddington tett és amit örökül hagyott, magáért beszél. Ma reggel már az égi országúton virradt rá a Nap kedvenc Boydsterében, hawaii ingben, baseballsapkában, szakállasan, ahogy mindannyian ismertük.
Padlózd le még utoljára, Boyd!

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója
Már pár apró részletet láthatunk a külsejéről.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
